Archiwum 23 listopada 2013


lis 23 2013 Sytuacja ekonomiczno-finansowa TVP
Komentarze: 0

Firma jest stałą sprawę w zasięgu płynności finansowej. Jej przychody z abonamentu w układu do minionego roku wzrosły o 40 mln zł, tj. o 18,3 proc. Dochody z reklamy i spadły o 11,6 proc., co stanowi wówczas skutkiem recesji na placu informacje oraz błędzie w 2013 r. na antenach TVP transmisji z ważnych wydarzeń sportowych, jakimi przed rokiem były Mistrzostwa Europy w piłce nożnej i lekkie Igrzyska Olimpijskie w Londynie. Szczególne znaczenie dla spadku przychodów popularnych i wyników programowych anten TVP ma też znaczny wzrost konkurencji kanałów emitowanych drogą naziemną, płynący z rozwiązania cyfryzacji emisji w Polsce.

Warta odnotowania jest lecz w tym kontekście znacząca dywersyfikacja źródeł przychodów: pozostałe przychody na tv naziemna lubuskie (lub inne niż reklama, sponsoring i abonament) na brzeg października br. są o 28,3 mln zł większe niż przed rokiem. Równocześnie koszty działalności operacyjnej spółki udało się obniżyć o 65,8 mln zł. Trzeba zaznaczyć, że tak popularne zminimalizowanie kosztów to również efekt realizacji kolejnych kroków procesu restrukturyzacji, jak i, niestety, koniecznych oszczędności w dziedzinie programowej.